REVIEW BLOG # 98| BLOG THE CHRONIDE OF OTAKU

Asalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog #gengentry ini, Pada bulan Disember 2013 ini akan mereview  sebuah Animeblog. Setelah membuka e-mail baru-baru ini, ramai yang telah mendaftar di “Daftar blog anda” iaitu form untuk anda semua hantar blog anda untuk di review dan TunAidil memilih untuk mereview blog ini. Blog yang di pilih untuk revew kali ini adalah Blog The Chronicle of Otaku.

Blog The Chronicle of Otaku ini adalah sebuah blog yang mengusarkan prihal anime atau erti kata lain menceritakan mengenai karton jepun. Selain itu ia juga menceritakan mengenai mangga atau komik yang di terbitkan di negara matahari terbit itu. Anda semua pasti pernah melihat Anime kan? Pasti pernah dengar lagu opening dalam setiap anime yang di keluarkan. Didalam blog ini juga akan memberitahu dan akan kongsikan video untuk anda semua. Sebelum bersambung ke cerita lain, TunAidil sebenarnya peminat tegar dalam cerita anime ni, terutama cerita anime yang bertajuk One Piece  [minat giler.. best..]

Pemilik Blog The Chronicle of Otaku ini berasal dari negara seberang iaitu Indonesia. Nama [nickname] yang di berikan untuk pengenalan dalam dunia blogger ini di gelar Shiro Usagi. Blog The Chronicle of Otaku telah di lancarkan sekitar januari 2012 yang lepas
Dan penulisnya [Shiro] menulis blog ini atas dasar minatnya yang mendalam mengenai anime dan setiap karton anime jepun di sukainya, sekaligus ingin menyebarkan minatnya ini kepada semua rakan-rakan dan pembaca yang sering mengunjungi blognya.

Untuk pengetahuan anda, Blog The Chronicle of Otaku ini juga melakukan review seperti blog #gengentry tetapi bukanlah review blog, ia hanya mereview kisah-kisah anime jepun yang best dari sudut pandangan peribadinya. Blog ini juga sering kongsikan Carta Anime yang terbaik untuk kita ketahui. Blog The Choronicle Of otaku ini mempunyai thema atau blogger template yang cantik gabungan putih dan pink dan juga ringan untuk kita semua membaca. Kita akan dapat mengenal karton anime yang direview dalam blog ini.

Setiap blog pasti terdapat kekurangan yang dilakukan oleh penulis dalam sesebuah blog. Begitu juga dengan Blog #gengentry ini. Antara kekurangan yang terdapat dalam blog ini adalah menggabungkan perkataan English dan indonesia, ini membuat pembaca dari negara lain sukar untuk memahami setiap penulisan dalam blog ini. Dengan ini saya harap Blog The chronicle of Otaku ini dapat meningkatkan lagi gaya penulisan. Kami di #gengentry mengharapkan semoga anda selamat maju jaya dalam penulisan blog.


Info penulis blog
Sedikit info penulis
Jantina: Gadis
Tinggal: Banda Acheh,Indonesia
E-mail: utamishasya@gmail.com 

Related Posts

1 comment

Powered by Blogger.