Petua Hilangkan Sakit Gigi

Sakit gigi boleh menyebabkan seseorang berubah emosi ke negatif.

Disebabkan hari ni saya sakit gigi, saya nak bagi sedikit petua untuk hilangkan sakit gigi sebab saya tak nak jumpa doktor gigi!

Lidah Buaya
Ambil isi daun lidah buaya & letakkan pada gigi yang sakit. Biarkan selama 2-3 jam untuk hilangkan rasa sakit.

Kapur Sirih
Ambil sedikit kapur sirih & sapukan pada gigi yang sakit. Biarkan & sakit akan berkurangan.

Daun Serai
Ambil daun serai & tumbuk hingga hancur. Campurkan dengan air panas & larut bersama sedikit garam. Buatlah sebagai bahan kumur setiap hari.

Buah Tomato
Letakkan sedikit buah tomato ke tempat yang sakit. Biarkan lama & kumur-kumur. InsyaAllah, sakit gigi akan berkurangan.

Akupuntur
Tekan point akupuntur di bawah cuping telinga & di hujung tulang rahang dekat dengan telinga. Tekan perlahan-lahan melawan arah jam. Ia dapat membantu melegakan sakit gigi.

Doa Sakit Gigi

Sentuh gigi yang sakit, bacalah surah Al-Fatihah & surah Al-Ikhlas sebanyak 3x diikuti surah Al-An’aam (ayat 98) & surah Al-Mulk (ayat 23). InsyaAllah, sakit gigi akan hilang & tidak akan muncul lagi.



Dan Dia lah yang mencipta kamu dari diri yang satu (Adam), maka (bagi kamu) disediakan tempat tetap (dalam tulang sulbi bapa kamu atau di bumi), dan tempat simpanan (dalam rahim ibu atau dalam kubur). Sesungguhnya Kami telah jelaskan tanda-tanda kebesaran (Kami) satu persatu bagi orang-orang yang mengerti (secara mendalam). (surah Al-An’aam, ayat 98)


Katakanlah (wahai Muhammad): “Allah yang menciptakan kamu (dari tiada kepada ada), dan mengadakan bagi kamu pendengaran dan penglihatan serta hati (untuk kamu bersyukur, tetapi) amatlah sedikit kamu bersyukur”. (surah Al-Mulk, ayat 23)

Related Posts

1 comment

  1. Waaahhh... thank you atas perkongsian. Sekarang ini saya sakit gigi... sakit sangat... tpi tak nak jumpa doktor gigi. nak guna cara2 tradisional.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.