REVIEW BLOG #91| BLOG AFIQAH JUNIZAN

Asalamualaikum kepada semua bloggers dan reader tegar blog GengEntry ni?. Ok untuk review blog pada bulan november  ini Tun Aidil ada buat satu review blog yang sangat tertarik menarik untuk di baca dan di sebarkan kepada semua bloggers dan readers kat luar sana yang masih tak tahu tentang blog ini. Tunaidil tak nak banyak cerita cuba anda baca certia daripada owner nur afiqah sendiri. yuk

Cerita dari Nur Afiqah :

Dulu facebook sangat famous kan ? Tapi saya ni bukannya famous pun. Then, saya ini jenis yang suka like status orang even tak kenal. Then, saya stalker lah kawan saya, nama dia Miza Farisha. Dia cantik orangnya, pandai, baik hati. Masa like status dia, scroll status dia sampai bawah. Then, terjumpa link blog dia. Fuh! blog dia memang cantik. Dia guna code blogskins. Seriously memang cantik. Blog dia pink. Link blog dia http://darlaa-elmicaa.blogspot.com. Tapi sayangnya, dia dah removed. Sejak tengok blog dia tu lah , terdetik dekat hati nak buat blog. Mula-mula memang tak tahu langsung. Then search lah dekat google "Cara-cara nak buat blog", then ikutlah caranya. Mula-mula memang tak pandai edit template digsner sebab coding dia memang complicated. Then, search dekat google "Cara cantikkan blog\".

Scroll punya scroll, jumpa link blog akak Lyssa http://www.lyssasecret.com. Whoaaah, bila klik je link blog akak Lyssa, tergamam tengok blog dia yang cantik sangat. Masa tu blog dia warna pink, saya still ingat. Then, buka lah dekat tutorial dia. Pehhh, memang banyak tutorial. Saya yang excited gila, pergi follow semua tutorial akak Lyssa, boleh dijadikan cerita lebih 20 tutorial saya guna. Alhamdulillah blog saya makin cantik. Saya selalu stalker akak Lyssa. Hehehe. Semua entri dia tak pernah tertinggal. Then, tiba-tiba akak Lyssa ada buat satu entri ala-ala macam ni \"Tak nak Guna Blogskins\" , lebih kurang macam tu lah, saya tak berapa ingat sebab dah lama. Then, saya baca entri akak Lyssa tu sampai habis. Hati saya berdebar-debar. Apa tu blogskins ? Hati saya tak tenang. Saya dengan perasaan yang serba ingin tahu pun pergi lah search dekat google. Then, keluar link ni http://blogskins.com . Lepas keluar je link tu, terbeliak mata saya sebab banyak sangat skin-skin yang lawa dan kawai (maklumlah saya ni perempuan) and free pulak tu. Masa tu saya rasa nak guna semua sekali. Tapi saya tak pandai guna langsung. Bila nak paste dekat HTML/ JAVASCRIPT, code tu tak diterima. Kepala saya jadi pening. Kenapa tak boleh ni ? Kenapa ? . Perkara tu selalu bermain di fikiran saya. Dengan hati yang sedih , search lah dekat google, "Tutorial Guna Blogskins", then terjumpa blog akak Naziha Anuar.

Link blog dia ni http://nananitchiepie.blogspot.com.Seriously blog akak Naziha memang lawa gila. Dia punya blog kawai-kawai gitu tapi sekarang ni blog dia dah tak kawai macam dulu. Hati ni terus gembira jumpa link blog akak Naziha Anuar. Masa tu, akak Naziha guna blogskins. Seriously memang jealous sebab akak Naziha pandai gila edit blog. Hahaha, then saya stalker lah akak Naziha. Dia selalu update blog dia and dia selalu tukar skin. Semua skin dia memang saya jealous. Sejak dari situ hati saya terpaut dekat Classic Template a.k.a Blogskins. Saya pun godek-godek code akak Naziha bagi freebies. Masa tu memang tak tahu apa-apa. Asyik search je dekat google tapi tak jumpa sebab masa tu classic template tak famous lagi and tak banyak tutorial pasal classic template. Saya ni jenis yang kalau dah tahu sikit, tak boleh. Kena tahu semua sekali. Then, saya godek-godek code tu sampai lah saya pandai macam sekarang ni.

p/s : actually ceritanya panjang tapi saya ringkaskan and ni lah yang paling ringkas. hahaha. Kalau rajin, bacalah ye.
Sedikit info Owner Blog 
Nama: Afiqah Junizan
Umur: 17 tahun
Tinggal: Senai Johor,Malaysia

Related Posts

2 comments

Powered by Blogger.