Sentuhan halal.

hari ni nak beri sikit tip kepada orang yang sedang jatuh cinta. cuba anda semua perhatikan peristiwa semasa bercinta, cukup indah sehingga semua ingin di lakukan bersama. contoh pegang tangan peluk dan sebagainya..Adakah itu ajaran islam yang di ajarkan kepada kita semua umah Muhammad SAW.

Sebagai muslim sejati hendaklah kita bercinta dalam hati sahaja.. kerana bercinta selepas nikah adalah yang sangat indah. tak percaya.. apa yang anda nak semasa bercinta seperti berpelukan atau erti kata lain ingin menyentuh si dia itu semuanya tak boleh, betul tak. Tetapi bila kita dah bernikah semua sentuhan adalah lah sentuhan halal  dan direstui oleh Allah.

Oleh sebab itu islam tidak menggalakan bercinta sebelum kahwin kerana dapat menimbulkan fitnah dan mengelak maksiat. so jom bermunasabah diri jika kita dah tersasar.

Related Posts

2 comments

  1. Rasulullah s.a.w pernah bersabda yg lebih kurang maksudnya jangan kamu hampiri zina. Ulama dah pun sepakat menyatakan bhw apa-apa perkara yg membuka jalan ke arah zina sekalipun kita tak boleh dekat kerana ia membuka peluang utk kita melakukan zina.

    Ramai yg lalai dan tak nak amik tau hal-hal agama. Malah terikut-ikut dgn orang lain. Rosaknya anak muda zaman sekarang.

    ReplyDelete
  2. tq..info yg menarik...jenjalan mlm sini bw entry..:)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.